
Sinds het begin van het corona-tijdperk werken steeds meer mensen thuis. Dit omdat er vaak niet veilig gewerkt kan worden op kantoor of omdat iemand thuis moet zijn omdat de kinderen niet naar school kunnen. Dit thuiswerken heeft ook een effect op het gedrag van mensen. Zo zie je dat er veel meer online wordt gewinkeld dan voorheen en dat men zich ook steeds beter wegwijs kan maken. Maar niet alleen de grote webwinkels zoals Bol of Amazon hebben het nu extra druk, ook de websites van supermarkten worden nu extra veel bezocht.
Thuisservice, makkelijk en snel
Veel supermarkten hebben al een tijdje een aan huis levering van voedsel en andere levensmiddelen. In de beginjaren werd dit idee bedacht om de mindervalide mensen, waaronder ouderen, te helpen met het leveren van hun boodschappen. Zij konden dan hun benodigdheden voor de komende week doorgeven, waarna dit door een van de supermarkten aan huis werd geleverd.
Tegenwoordig maken echter veel meer mensen gebruik van de thuisleverservice van supermarkten, maar ook van diensten zoals HelloFresh of Picnic. Van de ene kant is het begrijpelijk, vooral in deze pandemie, dat mensen het niet durven om naar de supermarkt te gaan. Ook komt het voor dat deze mensen gewoon niet naar een supermarkt kunnen vanwege hun gezondheid of vanwege lichaamsaandoeningen. Het risico is dan te groot om nu naar buiten te gaan. Aan de andere kant maakt het ons als mens zijnde ook een beetje lui en makkelijk. Vooral gezonde mensen kunnen gemakkelijk te voet, met de fiets of auto hun boodschappen gaan halen. Maar daar kunnen we niemand de schuld van geven. De mensheid verzint altijd dingen en manieren die ons leven makkelijker maken.
Lekkernijen bestellen
Thuis bestellen is niet alleen mogelijk voor de essentiële voedingsmiddelen. Je kunt online ook dranken bestellen zoals bier of wijn. Omdat men meer tijd doorbrengt op de website van supermarkten, leert men ook steeds meer over verschillende producten. Zo zie je dat de laatste tijd bij het wijn bestellen, steeds meer mensen geïnteresseerd raken in Portugese wijnen. Portugese wijnen zijn minder bekend dan bijvoorbeeld Franse, maar staan wel bekend om hun goede balans, complexiteit en rijke smaak. Zo zie je maar dat thuis bestellen ook zo zijn voordelen heeft en mensen steeds weer nieuwe dingen leren.