De 3 grootste ergernissen bij het bellen naar de klantenservice

22/02/2021
254
klantenservicetelefoon.nl

Klantenservice, voor veel mensen geeft alleen het woord al de rillingen op het lijf. Niemand zal dan ook vol trots en met plezier vertellen dat hij of zij de klantenservice heeft gebeld en hiervan heeft genoten. In de meeste gevallen is het namelijk een groot drama en gaat er meer fout dan goed. Als klant bel je ook niet zomaar de klantenservice en doe je dit vooral wanneer je vragen of klachten hebt over het bedrijf. Wat zijn de 5 meest voorkomende ergernissen bij de klantenservice? Dat lees je in deze nieuwe blog

Het irritante wachtmuziekje en het lange wachten

Heb je al eens gebeld met de klantenservice? Dan is de kans groot dat je te maken had met lange wachttijden en daardoor een half uur of langer aan de telefoon hing. Het is bijna altijd druk bij de klantenservice en daardoor komt het dus geregeld voor dat je lang moet wachten voor je iemand aan de lijn krijgt. Waar mensen in ieder geval niet blij van worden is een standaard wachtmuziekje. Onder andere Paypal maakt hier gebruik van. Gelukkig zijn er al veel bedrijven die dit door hadden en daardoor de radio gebruiken als wachtmuziekje of je de optie geven om geen muziek te horen.

Alles gaat fout

Bel je naar de klantenservice? Dan gaat het 9 van de 10 keer goed en ben je na het gesprek van je probleem af. Soms heb je echter de pech dat dit niet zo is en gaat werkelijk alles fout. Het gevolg? Je zit met meer problemen dan je van te voren had.  Veel klanten hebben daarom liever dat niet iedereen van de klantenservice dingen gaat aanpassen. Zo kun je het namelijk beter voorkomen dat er iets fout gaat.

Slechte of onbereikbare service

De grootste ergernis voor klanten is dat ze slecht of helemaal niet het bedrijf kunnen bereiken. Veel bedrijven hebben maar een beperkte klantenservice die maar enkele dagen per week open is. Meestal is dit vooral van toepassing bij kleine bedrijven. Klantenservice Interpolis, Vodafone en KPN zijn de hele week geopend en daardoor wel goed bereikbaar. Het zal dan ook beter zijn als meer bedrijven dit gingen doen en ervoor zorgden dat hun klantenservice goed te bereiken is.

 

Lees ook:  Eerste huis van plastic afval

Recent

Wat kun je met Internet of Things doen?

Waarom woonboulevards massaal worden bezocht op feestdagen

Wat zijn de verschillen tussen automaat- en schakelrijlessen?

Innovatie en uitdagingen in de elektronica-industrie

Zo werkt de industrie aan energiebesparing en bedrijfsveiligheid

© Nieuwsbeest - 2024
Made with
Web Wings