Denk al na over je inkopen voor de feestdagen

Read Time:2 Minute, 1 Second
Denk al na over je inkopen voor de feestdagen

Het lijkt misschien nog wel wat ver weg, maar achter de schermen werken al ontzettend veel mensen aan de voorbereidingen van de feestdagen. Denk hierbij maar eens aan winkels, zowel fysieke als webwinkels. Door het coronavirus veranderen er een hoop dingen. Zo veranderd ook de manier waarop jij je inkopen voor de feestdagen kunt doen. Het goed inplannen van deze aankopen is essentieel.

Mensen komen minder buiten

Normaal gesproken zijn de feestdagen hét moment voor winkels. Winkelstraten zijn overvol met mensen die opzoek zijn naar onder andere cadeaus. Vorige jaar waren er op het piekmoment maar liefst 900 pintransacties per seconde! Tel daar nog eens de contant betaling bij op en je krijgt een idee hoe druk het wel niet was. Dat is dit jaar wel anders. Mensen blijven door het coronavirus meer thuis en bestellen veel online via webwinkels. Volgens Retail deskundige Kitty Koelemeijer zijn mensen huiveriger om rond te lopen in een winkelstraat.

Meer druk op webwinkels en bezorgers

Doordat er steeds meer online besteld wordt neemt de druk op webwinkels en bezorgers veel toe. Ieder jaar is er natuurlijk een piek op black Friday en de dagen voor de feestdagen. Dit jaar zal dit een stuk meer zijn. Er moet rekening worden gehouden met hogeren en vooral langere pieken. Hierdoor kan het wekenlang topdrukte zijn voor webwinkels en bezorgers. Voor de consument is een bestelling makkelijk. Je klikt het aan, zet het in je mandje, en gaat naar afrekenen. Voor webwinkels is dit een heel proces. Wanneer er 1 ding misgaat dan ontstaat er een enorme opstopping. Webwinkels moeten daarom zorgen om deze drukte vol te houden.

kerst shoppen

Voorbereidingen

Webwinkels als Bol.com en Coolblue zijn nu al druk bezig met de voorbereidingen van de feestdagen. Er liggen verschillende scenario’s klaar. Zo kunnen producten waar meer haast bij is voorrang krijgen. Niet alleen de webwinkels zijn druk bezig met de voorbereidingen maar ook de bezorgdiensten. Zo zet PostNL vanaf november extra vrachtwagens en 1000 meer bezorgers in om jouw pakketje bij je te krijgen. Ook zal het bedrijf tegen die tijd 24 uur, 7 dagen per week doorwerken om op tijd jouw spullen in een verzenddoos te krijgen.

Winkel bewust

Mensen winkelen al een stuk bewuster door corona. Verwacht wordt dat mensen gerichter hun winkelmoment zullen uitkiezen tijdens de feestdagen. Ook zullen mensen steeds meer naar kleinere winkels en speciaalzaken gaan. Zo spreid je de winkeldruktes en steun je de kleine winkels.

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleppy
Sleppy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %