Creativiteit de oplossing voor de Horeca

18/11/2020
252
Restoranto

In een interview met Peter Bruins winnaar van de ‘2020 Michelin Netherlands Service Award’, vertelt hij over de kansen die er zijn. Deze kansen zijn er en kunnen worden benut ondanks corona. “Corona maakt ons creatief’, zo vertelt Bruins. Met de tijdelijke sluiting van Horeca in Nederland klopt het inderdaad dat het voor veel Horecaondernemers erg lastig is. Zoals Bruins al zegt dienen deze ondernemers creatief te zijn. Alleen met deze creativiteit en een beetje geluk kunnen ze door deze moeilijke tijd heen komen.

Tweede keer gesloten

De Horeca in Nederland is dus nu voor de tweede keer gesloten. Dit zorgt er dus weer voor dat mensen geen hapje en drankje kunnen gaan doen. Aan de andere kanten is de omzet bij de meeste Horecaondernemers dan ook nagenoeg 0 euro. Toch weten zowel de klanten als de Horecaondernemers hoe het is. In maart en april was de Horeca namelijk ook gesloten. Veel ondernemers hebben in die periode dan ook al uit reserves moeten putten om overeind te blijven. Daarnaast is er dan ook nog de NOW-regeling vanuit de overheid. Deze regeling is een fijne tegemoetkoming maar dekt niet alle kosten. Dus moeten de ondernemers toch ook iets anders bedenken.

Eerste golf

Veel ondernemers stapten waar mogelijk in de eerste coronagolf in maart en april al over op de bezorging. Dit zorgde ervoor dat er toch iets van omzet binnengehaald kon worden. Voor een aantal bedrijven gold zelfs dat zij ook na de periode van corona zouden vasthouden aan het bezorgen.

Terugvallen op maart en april

Voor de tweede coronagolf geldt dat de ondernemers weer terug kunnen vallen op de bezorgmethodes. Helaas is niet voor elk bedrijf mogelijk. Toch zou er dan kunnen worden gedacht aan een stukje afhalen. Het is namelijk niet voor iedereen mogelijk om zomaar een bezorgdienst even op te zetten. Het organiseren van het afhalen voor de klant is veel gemakkelijker. Bovendien hoeft er dan ook niet veel veranderd te worden in het werkproces.

Overstappen

Mocht een ondernemer nu toch willen overstappen op de bezorgservice dan kan dit ook nog altijd via bedrijven zoals Thuisbezorgd.nl of UberEats. Deze bezorgservices zorgen er namelijk voor dat de gerechten bij de klant thuis worden afgeleverd. Bovendien worden de gerechten dan ook bij de ondernemer in de Horecazaak opgehaald. Uiteraard ontvangt de bezorgservice hier wel een vergoeding voor.

Als klant toch genieten

Mensen kunnen toch nog genieten van het eten en het drinken dat normaal wordt geserveerd in een Horecazaak zijn er websites zoals Restoranto. Op deze websites kun je via blogs toch even genieten van de ervaring van restaurant in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Haarlem en nog veel meer. Dus wil je toch even genieten bekijk dan eens even deze blogs op het internet.

Lees ook:  Dit is hoe men tegenwoordig vakantieherinneringen vast legt!

Recent

Nederlanders kiezen voor cremeren

De financiële wereld is sinds Covid in een stroomversnelling terecht gekomen

Wat kun je met Internet of Things doen?

Waarom woonboulevards massaal worden bezocht op feestdagen

Wat zijn de verschillen tussen automaat- en schakelrijlessen?

© Nieuwsbeest - 2024
Made with
Web Wings