Tegenwoordig willen bedrijven zich onderscheiden door een uitmuntende klantenservice te bieden. Er is een onderzoek gedaan naar de beste klantenservices van Nederland. Hier werden 209 bedrijven onderzocht. Het Britse bedrijf Lush staat in Nederland op nummer 1. Gevolgd door Simyo en Bol.com. Hieronder lichten we de top 3 even uit. Ben je op zoek naar de klantenservice van een bepaald bedrijf? Op de website van nl.contact is het mogelijk om (bijna) alle klantenservices van Nederland te vinden.
Het onderzoek
Bij het onderzoek werd er gekeken naar zes aspecten: de mate van personalisatie, de integriteit van het bedrijf en hoe er wordt omgegaan met de klantverwachtingen. Het inlevingsvermogen in de klant, de effectiviteit waarmee de aankoop van een product tot stand komt en de mate waarin een organisatie erin slaagt een probleem met een klant op te lossen.
De top 3
Op nummer één staat het Britse bedrijf Lush. Het personeel helpt klanten heel goed in de winkel, ze vernieuwen het assortiment het hele jaar door, terwijl de hoge kwaliteit van het product behouden wordt. Alle winkels van Lush in Nederland zijn zeven dagen in de week open waardoor het klantcontact omhoog loopt. Simyo staat op nummer 2, Simyo is een prepaid-aanbieder. Ze zijn eigendom van KPN. De onlinefaciliteiten van Simyo zijn erg goed. Het is dus erg makkelijk om je abonnement online te wijzigen. Ook staan ze erom bekend dat ze problemen snel oplossen. Op de derde plek komt Bol.com te staan. Volgens onderzoekers bepaalt Bol.com al jarenlang de standaard ten aanzien van verschillende pijlers. Denk aan de bezorgsnelheid, het aantal ophaalpunten en andere bezorgmogelijkheden.
De rest
Op plek nummer 4 staat ASN bank, hierbij draait het om de integriteit en maatschappelijke betrokkenheid van het bedrijf. Daarna volgt Van Der Valk Hotels, klanten worden hier heel goed behandeld. Op nummer 6 staat Coolblue, de medewerkers bij de klantenservice denken erg goed mee. Ze leveren een snelle service en hebben een behulpzame houding. De Apple Store staat op nummer 7, hierbij wordt gezegd dat ze niets extra’s rekenen als ze een probleem oplossen. KLM staat op de achtste plek, zij worden geprezen om de naadloze multichannel-klantreis die ze aanbieden aan klanten. Op nummer 9 staat Hans Anders en op nummer 10 ANWB. Als je op zoek bent naar de klantenservice van een kleiner bedrijf dan is dit ook mogelijk bij nl-contact.