Uw food bedrijf verkoopt u gemakkelijk in 4 stappen

22/08/2022
193
bedrijf verkopen

Voedsel is waarschijnlijk het belangrijkste wat bestaat voor de mens, zonder voedsel is er namelijk geen leven mogelijk. Daarom is deze sector ook niet erg conjunctuurgevoelig, ook wanneer er minder te besteden is moeten er boodschappen gedaan worden. Food is vaak een eerste levensbehoefte, maar soms kan het ook een luxe product zijn, denk bijvoorbeeld aan uit eten gaan. Bent u in bezit van een bedrijf in de food sector en wilt u hiervan af? Wij vertellen u met een paar gemakkelijke stappen hoe u dit doet.

Het verschil tussen food en horeca

Allereerst is het belangrijk om te weten wat het verschil tussen food en horeca is, aangezien hier nog wel eens misverstanden over bestaan. Deze misverstanden zijn ook niet gek, aangezien de grenzen tussen de twee sectoren steeds verder vervagen. In principe is de food sector alles wat met eten te maken heeft, behalve horeca.

Stap 1: Bekijk de trends in de sector

Wanneer u wilt overgaan op verkoop is het handig dat u op de hoogte bent van de verschillende trends en ontwikkelingen van de food sector. Gaat uw bedrijf al mee met de trends of valt er nog een inhaalslag te maken?

Stap 2: Bent u klaar voor verkoop?

Sommige mensen voelen zich nooit helemaal 100% klaar om hun bedrijf van de hand te doen, dit is niet gek want u heeft waarschijnlijk bloed, zweet en tranen in uw onderneming gestoken. Daarnaast moet het bedrijf er ook klaar voor zijn, zodat u niet voor onverwachte moeilijkheden komt te staan.

Stap 3: Bepaal de waarde van uw bedrijf

De waarde van uw bedrijf kan bepaald worden met vele verschillende soorten berekeningen, een van de belangrijkste kengetallen is de EBITDA. Dit getal, de Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation & Amortization, zegt echter niet alles. Voor een accurate inschatting van de waarde van uw bedrijf kunt u terecht bij een ervaren partij als Martklink. Zij bepalen een goede prijs, zodat u genoeg krijgt voor uw harde werk. Zo kunt u met een gerust hard uw bedrijf verkopen.

Stap 4: bepaal de verkoopstrategie

Na het bepalen van een prijs is de verkoopstrategie ook belangrijk. Er zijn een aantal populaire strategieen zoals management Buy-In, Management Buy-Out, Pre-exit en 100% transactie. Wat de beste strategie is bij het verkopen van uw food bedrijf, kunt u ook bespreken met Marktlink. Zij hebben met al deze strategieën ervaring en weten precies hoe het proces verloopt.

Lees hier meer informatie waarom je gebruik moet maken van een professionele dienst bij het verkopen van uw bedrijf.

Lees ook:  Het vermogen van Charlene de Carvalho-Heineken

Recent

7 populairste waterpijp merken van het moment

Vakantievervoer varieert steeds meer

Benzineprijs stijgt weer: gaat het ooit nog goedkoper worden?

Lening voor medische kosten en meubels minder duur

Het vermogen van Jaimie Vaes

© Nieuwsbeest - 2024
Made with
Web Wings