Waarom de Instagram ‘saves’ belangrijker zijn geworden

11/03/2021
595
Instagram likes

Vroeger was het zo dat je zo veel mogelijk likes op Instagram moest krijgen. Tegenwoordig draait het om de ‘saves’. Steeds meer bedrijven zijn aan het volgen hoe vaak hun berichten worden opgeslagen. Instagram heeft in sommige landen de ‘ likes’ namelijk verwijderd. De publieke likes zijn niet meer te zien, maar de opgeslagen berichten die privé blijven wordt de nieuwe manier om meer engagement te krijgen. Dus als je je Instagram account wil laten groeien, dan is het belangrijk dat je berichten zo veel mogelijk opgeslagen worden. Hoe kan je dit bereiken?

Wat zijn opgeslagen berichten?

Instagram ‘saves’ zijn zeker niet nieuw. Instagram heeft ze geïntroduceerd, ongeveer 4 jaar geleden, om zo op een handige manier berichten op te slaan en een collectie te maken van je favoriete berichten. Rechtsonder bij een Instagram bericht is het mogelijk om een bericht van iedereen op te slaan. Het is ook mogelijk om op je account collecties te maken. Zo kan je je opgeslagen berichten ordenen.

Instagram likes zijn verleden tijd

Als je een bericht opslaat, dan wil het zeggen dat je een bericht belangrijk genoeg vindt om later te bekijken. De content in het bericht past dus heel goed bij het publiek. Tegenwoordig is het nog geen belangrijke engagement indicator voor het Instagram algoritme. Met deze kennis is het echter wel al een belangrijk stap om je content te optimaliseren voor je volgers. Vooral als steeds meer landen de Instagram likes gaan verwijderen. De Instagram likes zijn dus eigenlijk een beetje verleden tijd. De focus ligt nu op een overal engagement, denk aan de reacties én aantal opgeslagen berichten. Veel bedrijven gaan nu hun aantal opgeslagen berichten bijhouden om zo te kijken of hun account genoeg engagement heeft. Je kan dit tegenwoordig berekenen:

Engagement = (likes + reacties + opgeslagen berichten) / volgers x 100

Tips voor meer ‘saves’

Hieronder een aantal tips om ervoor te zorgen dat mensen jouw berichten sneller gaan opslaan:

  • Maak een bericht die lijkt op een infographic.
  • Schrijf langere en informatievere beschrijvingen onder een bericht.
  • Maak content die voor langere tijd interessant blijft voor je doelgroep.
  • Gebruik interessante quotes.
  • Vraag je volgers om je berichten op te slaan.
Lees ook:  De app van gemeentepeiler

Recent

Nederlanders kiezen voor cremeren

De financiële wereld is sinds Covid in een stroomversnelling terecht gekomen

Wat kun je met Internet of Things doen?

Waarom woonboulevards massaal worden bezocht op feestdagen

Wat zijn de verschillen tussen automaat- en schakelrijlessen?

© Nieuwsbeest - 2024
Made with
Web Wings