3 effectieve tips voor de e-mailmarketing van jouw onderneming

Read Time:2 Minute, 14 Second
3 effectieve tips voor de e-mailmarketing van jouw onderneming

Voor talloze bedrijven en organisaties is e-mailmarketing een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsstrategie. Aan de hand van e-mailmarketing zijn ondernemingen in staat om gerichte berichten te leveren en een reeds betrokken publiek te bereiken. Bovendien is e-mailmarketing een enorm voordelige manier om de klantbinding op te bouwen. Met abonneelijsten hoeven ondernemingen namelijk veel minder geld uit te besteden aan reguliere advertentiekanalen. Wil je meer te weten komen over hoe je e-mailmarketing effectief kan inzetten voor jouw onderneming, lees dan snel verder!

Het opbouwen van de abonneelijst 

Een van de belangrijkste stap bij e-mailmarketing is om je e-mails onder de aandacht te brengen. Klanten moeten namelijk bewust kiezen om jouw e-mails te willen ontvangen en daarvoor moet je enkele essentiële acties uitvoeren. Om jouw e-mailactiviteiten van de grond te krijgen, kun je klanten exclusieve meldingen en kortingen aanbieden die het aantrekkelijk maken om ingeschreven te zijn voor jouw berichten. Denk hierbij aan loyaliteits- en verwijzingsprogramma’s die in staat zijn om de persoonlijke wensen en behoeften van klanten te bevredigen. Een andere manier om de interesse in de e-mailactiviteiten te vergroten, is door de e-maillijst overal aan te bieden. Maak gebruik van pop-ups op je webpagina die toegang bieden tot jouw e-maillijst en publiceer redenen op de social media kanalen om klanten te overtuigen waarom het inschrijven voor jouw e-maillijst interessant zou kunnen zijn. 

 

Ben je op zoek naar oplossingen om de online vindbaarheid van je onderneming te vergroten? Dan is het belangrijk om actief in te zetten op de verschillende facetten van online marketing. Wanneer je hiervoor specialisten wilt inschakelen die zich onder meer bezighouden met webdevelopment, zoekmachine optimalisatie  en social media advertising, zoek dan eens op online marketing van Maatwerk Online voor meer informatie. 

Verzin een duidelijke doelstelling

De meest effectieve e-mailmarketing zorgt ervoor dat klanten de informatie boeiend genoeg blijven vinden. Het is dus belangrijk dat je niet voor elk wissewasje een e-mail uitzendt. Probeer voor elke e-mail een goede doelstelling te bedenken die de interesse weet te wekken van de klant.  

Zorg voor een heldere en vlotte e-mailstijl 

De beste e-mails bestaan uit een heldere en makkelijk leesbare opmaak. Besteed dus extra aandacht aan de vormgeving en de afbeeldingen die je wilt gebruiken, zodat klanten in één oogopslag weten waar het bericht over gaat. Werk tevens met korte alinea’s en bedenk pakkende titels die de klant overtuigen om verder te lezen. 

 

Wil je het takenpakket van je online marketingstrategie uit laten besteden aan specialisten bij jou in de buurt, zoek dan op online marketing Haarlem om aan de slag te gaan met creatieve marketeers! 

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %