CBR komt met nieuwe campagne om jongeren sneller te laten slagen

Read Time:2 Minute, 10 Second
CBR komt met nieuwe campagne om jongeren sneller te laten slagen

Het is voor veel jonge mensen een van de belangrijkste momenten in het leven: het halen van het rijbewijs. Iedereen kan zich namelijk nog wel herinneren wanneer hij of zij het rijbewijs heeft gehaald. Bovendien is het rijbewijs natuurlijk het papiertje waardoor je auto mag rijden. Het behalen van dit roze papiertje zorgt ervoor dat er een hele nieuwe wereld voor je open gaat. Zo kun je nu veel meer plekken bezoeken. Met een auto kun je namelijk veel langere afstanden afleggen in vergelijking met de fiets. Daarnaast is de auto veel sneller vergeleken met het openbaar vervoer.

 

Het rijbewijs

Dit alles is natuurlijk leuk en aardig maar je zult toch eerst het rijbewijs moeten halen. Om te beginnen zul je ergens rijlessen moeten volgen en daar beginnen de problemen. Welke rijschool past het beste bij mij? Vervolgens mag je dan op voor het rijexamen. Sommige mensen ervaren zoveel stress tijdens het rijexamen dat zij het rijbewijs niet kunnen halen vanwege deze stress. Speciaal voor deze twee gevallen heeft het CBR deze campagne ontwikkeld.

 

De rijscholenzoeker

Als eerst is er de rijscholenzoeker. Deze rijscholenzoeker maakt het voor jongeren makkelijker om een goede rijschool te vinden. Zo kun je in jouw buurt zoeken naar een drivingschool tilburg

waarbij je kunt filteren op slagingspercentage bijvoorbeeld. Het CBR probeert deze rijschoolzoeker onder de aandacht te brengen bij jongeren door gebruik te maken van social media en advertenties op de social mediakanalen.

 

Tips en tricks

Met de nieuwe ‘Struggles’ campagne probeert het CBR jongeren te helpen om in één keer te slagen voor het examen. Door het geven van tips en tricks worden jongeren op social media goed voorbereidt op hun examen. Door in één keer te slagen bespaar je overigens zelf ook veel geld. Zo hoef je niet meer te betalen voor die extra rijlessen en dat extra examen. Aangezien rijlessen veel geld kosten is dit zeker dus aan te raden. Zeker voor jongeren die het vaak al niet breed hebben. Door in te spelen op de struggles van jongeren tijdens de rijlessen en het rijexamen heeft het CBR geprobeerd om jongeren sneller te laten slagen.

 

Campagne lijkt effectief

De campagne lijkt effectief te zijn geweest. In totaal zijn er 1,1 miljoen jongeren bereikt. Dit gebeurde voornamelijk via social media. Vervolgens zijn er ook nog eens zo’n 60.000 extra bezoekers op de website geweest. Het blijk dat twee op vijf mensen de rijschoolzoeker en de tips en tricks ook heeft toepast. Vanwege dit succes heeft het CBR besloten om de campagne voort te zetten in het tweede gedeelte van het jaar.

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %