De online marketing trends van 2021

Read Time:2 Minute, 0 Second
De online marketing trends van 2021

De coronapandemie heeft ervoor gezorgd dat de wereld er helemaal anders uitziet. Zo is het niet meer zo dat mensen lekker samen komen of samen naar een festival gaan. De wereld is veel meer online geworden. Zo zijn mensen nu samen Netflix aan het kijken. Daarnaast volgen klassen tegenwoordig online lessen. Veel studenten hebben zo bijna één heel studiejaar thuisgezeten. Er zijn zelfs studenten die online tentamens hebben gemaakt en dus helemaal niet van de zolderkamer afgekomen zijn.

SEO blijft erg belangrijk

Al deze vernieuwingen hebben er ook voor gezorgd dat mensen een ander gedrag vertonen. Dit geldt zowel voor online als offline. Zo is het aantal bezoekers van webshops enorm toegenomen. Dit kwam doordat de offline winkels tijdelijk hun deuren moesten sluiten. Het gevolg hiervan was dat steeds meer offline winkels er ook voor kozen om een webshop te openen. Het aantal webshops is de afgelopen periode dus ook gegroeid. De toename van het aantal webshops heeft ervoor gezorgd dat er online veel meer concurrentie is. Steeds bedrijven kozen dan ook voor online marketing. Hier werd meer geld in geïnvesteerd. Dit zorgde uiteindelijk ervoor dat steeds meer bedrijven SEO ontdekte. De verwachting is voor de toekomst dat SEO dus veel belangrijker gaat worden. Bedrijven die hier niet aan meedoen zullen niet of bijna niet gevonden worden.

SEA nog belangrijker

Deze toename van het aantal webshops heeft er ook voor gezorgd dat er veel meer websites zijn bijgekomen. Gekeken naar dit alles valt te zien dat zoekmachine advertenties ook steeds populairder worden. Het adverteren via zoekmachines is bij veel bedrijven nog niet zo bekent. Het adverteren via zoekmachines wordt ook wel SEA genoemd. Naast het feit dat SEO dus belangrijker zal worden in de toekomst geldt dit ook voor SEA. Steeds meer bedrijven zullen gaan concurreren om die ene plek bovenaan de zoekresultaten. Een goede SEA-basis is dus van belang voor iedere website en/of webshop.

Een gebruiksvriendelijke website of webshop

Naast dit alles is en blijft het voor consumenten belangrijk dat een website of webshop er gebruiksvriendelijk uitziet. Deze moet gewoon fijn werken zonder dat iemand bijvoorbeeld ergens vastloopt op een website. Deze persoon zal dan gauw het venster sluiten en opzoek gaan naar een andere website. Daarbij komt nog eens dat bepaalde processen voor de klant ook makkelijk moeten zijn. Zo is het gebruiksgemak ook een belangrijke pijler voor elke website of webshop in de toekomst.

0 0
Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %